Saturday 9 April 2011

::mEngaPe diA??...QaiSarA::

Ya Tuhan...
Sesungguhnya Engkau lebih mengetahui
Engkau menguji ku dengan kedatangan seorang teman
Aku berasa senang dengan salam ukhuwah itu
Engkau menguji ku dengan pelbagai kerenah teman ku itu
Aku cuba untuk belajar memahaminya
Engkau menguji ku dengan nikmat kehidupan berteman baik
Engkau menguji ku dengan kebaikan hati teman ku itu
Engkau menguji ku dengan nasihat2 yg membina daripada teman ku itu
Hati yang pada mula nya ragu...menjadi yakin...
Dia temanku...
Ketika susah dan senang
Ketika gembira juga sedih
Tiba2..
Engkau menguji ku dengan perpisahan
Agar kami membawa haluan masing2 yg belum tentu lagi pengakhirannya
Sesungguhnya Engkaulah perancang  terbaik
Aku lebih yakin kepadaMu , Allah...

Wahai Tuhan yang membolak-balikkan hati..
Aku tidak meminta ..aku juga tidak mencari...seseorang yang merapuhkan imanku...yang merosakkan diriku...ttpi Allah...aku menunggu seseorang yang mampu membimbingku ke jalanMu, Tuhan....hati dan emosi ku...pusing...pada mlm itu..aku turun ke musolla bagi menenangkan hati yang bergelojak...aku berharap agar ‘ia’lah orang nya...tapi..apa yg berlaku..berada di luar kotak pemikiran ku..lain pulak yg mncul..ak berkeras untuk  tidak mmpercayainya..tapi ‘dia’ mncul dlm sgnap tdurku...aku mngenali ‘dia’..tp,knape??tak layakkah aku dgn ‘ia’??aku brfikir kmbali...’ia’ mmg prfct!tp ‘ia’ bkn yg trbaik untk driku...’dia’??mngkin mmerlukan aku untk dbimbing ke jalanMu...Oh Allah..berilah aku kekuatan untuk mnghadapi hambamu yg seorang ini..berilah kami hidayah...aku hanye sbg pngantara antara Kau dan ‘Dia’....untk mmprbaiki drinya sndri..hindarilah driku drpd cnta mnusiawi smate sblum aku mngenali cinta yg hakiki,hnye pdMu...


Ya Allah ,
 Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pd seseorang yang mlabuhkan cintanya padaMu
Agar bertambah kekuatanku untk mnyintaiMu

Ya Muhaimin ,
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku mnyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu
Agar tidak trjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana ,
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling aku daripadaMu

Ya Rabbul Izzati ,
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah ,
Jika aku menikmati cinta kekasihMu
Janganlah kenikmatan itu melebihi keindahan
 bermunajat di sepertiga malam trakhirMu

Ya Allah ,
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu
Jangan biarkan aku tertatih & trjatuh 
dalam prjlnn panjang mnyeru manusia kepadaMu

Ya Allah , 
Jika Kau mnghalalkan aku merindui kekasihMu
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
& rindu abadi hanya kepadaMu...



kisah nya bermula begini...

“Kalau nak berjaya mmg perit...so,kna ready la...after trial , da kna arrange mse btul2..bg subjk2 sains..walau pnt cam ne pun , kna buat latihan..adm3 , fizik , kmia ngn bio...tnye ckg2 ngn kwn2 yg xpert!”

Hari2 ku berlalu dgn sibuk..
Mse study...ruang kpimpinan jua x bleh dpisahkn...mmbuatkn aku lelah~
Dia dtg mmberi kekuatan & smngt...

“ana percaye enti bleyh buat..ana nk enti dpt apa yg ana dpt !”

Terima kasih krane snggup mngajar serta mmbri ku kta2 smngt untk  trus mju ke dpn..takkn ku lupa sgle jasemu...bnrlah kte org...hutang emas , boleh dbyr..hutang budi dbawa  mati...ssungguhnye , aku x brdaya untk mmbls sgale kbaikn yg tlh kau beri kpd ku...doaku agar kau mndapat ap yg diimpikan d dnia & akhirat...maaf...aku x mmpu mnzahirkn prasaan ku mnrima teman sebaik mu...prjlnn kite msih jauh...

Another 2 weaks bfore SPM...

“mayb ny pluang trakhir ana leyh ckp ngn enti bfore SPM...ana harap enti wat btul2..nk brjaye bkn la sng..tp x mstahil...juz stay focus...jgn focus sgt psl jamuan tuh..buat yg trbaik untk SPM..ana prcaye enti bleyh..ana sentiasa doakn enti,enti  pun doakn kjayaan ana..agr same2 mndpt kjayaan..InsyaAllah..”

Pd hari yg sngguh mncemaskn...

rsult SPM kuar....aku brsyukur dgn hasilnya..walaupn x seindah yg dsngke...sesungguhnye...inilah yg trbaik buat driku..untk ku mmbuat kputusn yg tepat bg mnruskn prjuangn sbg hambeMu yg cemerlang..trime ksih x trhingga,Allah...trime ksh jue kpd mama & ayah,kerabat yg lain,ckg2,rakan2 srta x lupa jga kpd ‘nya’...pastinya result mu lbih cmrlang drp ku..duhai teman....aku tahu kau brsdih d ats 2 subjk itu..nmun,trima lah ia seadanye....frust???sabar...stiap kjadian,psti ad hkmah nye...hnye stu yg ingn ak psn...”hitunglah kesyukuranmu,bukn kkurangnmu”...Europe???aku tahu itu impian kau..prcayelah...stu ary nt..kau pasti mnjjakkn kaki ke sne jue....mngkin ad tmpt yg lbih baik drpd ini untk kau mnruskn pngajian...mngkin~

hnya Tuhan saje yg tahu..
Ingin aku titipkan kmbali,psnn mu kpd ku pd satu ketika dahulu..aku hrap kau tdk lupa akn sperkara ini...

“apabila semua bnda klihatan hilang , ingatlah bahawa masa dpn masih ada”

Dan lagi...

“Rahsia kjayaan hidup adalah prsediaan manusia untk mnyambut ksempatan yg mnjelma...manusia yg plg brkuasa ialah mnusia yg dpat mnguasai dri sndiri~truskn prjuangan..”


Dear Allah..
the Most Gracious & the Most Merciful...
Give me the strengthnss to face any coming obstacles...help me & I always need ur support...thanx Allah...

Smpailah ke 1 hari..

Mungkin lps ny ana dah takkan pernah dpt tngok enti lg ,
Mungkin...
Mungkin lpas ny ana da takkan pernah dpt brbual dgn enti lg ,
Mungkin...
Mungkin lpas ny ana da takkan dapat mlayn kerenah enti lg ,
Mungkin...
Mungkin lpas ny ana da takkan dpt lihat enti ktawa lg ,
Mungkin...
Mungkin lpas ny ana da takkan dpt lihat enti bersedih lg ,
Mungkin...

Kau berdoa agar kita akan brjumpa lg...
Aku mnyatakn...

“kmungkinn besar kita takkan pernah berjumpe lg....”

Perpisahan itu pasti...mgkin lakonn kita d zaman prsekolahn telah berakhir..namun,sedarlah bhawe..ada yg lbih mncabar sdg mnnti kita dalm lakonn akn dtg sbg khalifah d bumi Allah....marilah kita mngejar cita sblum mngejar cinta!

DemiNya..ku tinggalkan mu smntara..
Walau diri ini sukar mlupakn mu
Namun apakan daya
Antara engkau denganNya
Dialah segala-galanya
Biarlah kita berpisah dahulu
Membawa hala tuju masing2
Menggapai cita2
Bila tiba saat nya
Kita pasti brsua...

Aku tahu...kau pn tahu..bhawa janji Allah itu pasti bg yg mmpercayaiNya..brsedialh dgn sgale kmungkinn...moge tabah mnghadapi hari2 yg mndatang..

Ku biar kalam berbicara 
Menghurai maksudnya di jiwa
 
Agar mudah ku mengerti
 
Segala yang terjadi
 
Sudah suratan Ilahi
 

Ku biarkan pena menulis
 
Meluahkan hasrat di hati
 
Moga terubat segala
 
Keresahan di jiwa
 
Tak pernah ku ingini
 

Aku telah pun sedaya
 
Tak melukai hatimu
 
Mungkin sudah suratan hidupku
 
Kasih yang lama terjalin
 
Berderai bagaikan kaca
 
Oh teman, maafkanlah diriku
 

Oh Tuhan
 
Tunjukkan ku jalan
 
Untuk menempuhi dugaan ini
 
Teman, maafkan jika ku melukaimu
 
Moga ikatan ukhwah yang dibina
 
Ke akhirnya
 

Aku tidak kan berdaya
 
Menahan hibanya rasa
 
Kau pergi meninggalkan diriku
 
Redhalah apa terjadi
 
Usahlah kau kesali
 
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi

Ya Tuhan..
Jika inilah ketentuanMu...aku rdha..
Aku mndoakn agar aku , kau dan rakan2 yg lain bhagia d bwah lmbayung rahmatNya..

Jika Kau mejadikan kami pemimpin
Jadikanlah kami pemimpin yang adil
Jika Kau mnjadikan kami doktor
Jadikanlah kami doktor yang baik hati & sntiasa bertolongan sesama ummah
JIka Kau mnjadikan kami jurutera
Jadikan kami jurutera yang mencipta kecanggihan untuk pmbngunn agamaMu
Jika Kau mnjadikan kami akauntan
Jadikan kami antara yang jujur seiring dengan pningkatan ekonomi Islam
Jika Kau mnjadikan kami peguam
Jadikan kami peguam yang telus tanpa korupsi demi syari’ahMu
Jika Kau mnjadikan kami guru
Jadikan kami guru yang amanah mnyampaikan & mluaskan segala ilmuMu
Walau siapa pun kami...
Jadikan kami semua insan yang berguna kpd agama , msyarakat & Negara
Bila tiba masanya nanti..
Kau satukanlah kami
Agar kami dapat bersama-sama mmbngunkan potensi kami sbg khalifah d bumiMu
Islam di hati..=)

buat rakan2 seperjuangan ku...kalian yg terbaik!!!tak pernah aku mrasa kcewa & mnyesal dapt brknaln dengn insan sprti kalian..walau siapa pun kalian..trima kasih d atas pngalamn yg dberi..semoge kita brtemu kmbali..

Ingin aku singkap kembali
Kenangan lama agar bersemi
Inginku ulangi kisah manis
Agar terus bersemadi

Ingatlah aku sebagai rakanmu
Kenanglah daku dalam doamu
Begitulah indahnya kisah dahulu
Engkau sebagai temanku

Apabila engkau terjaga
Satukanlah harapanku denganmu
Kerana ianya bakal berpadu
Mimpi si penunggu yang setia
Layarkanlah impian doamu
Sesungguhnya aku masih mengingatimu
Sebagai kawan rakan dan teman
Semoga kita diberkati Allah

Kudoakan kepadamu agar bahagia
Di dunia dan akhirat

Akhir kalam....
“together we conquer the world!!!”

No comments:

Post a Comment