Wednesday 30 March 2011

in memories...(ms.Qaisara)

Ingin aku kongsikan sebuah pengalaman menarikku bersama rakan-rakan & masyarakat di alam persekolahan…jika Qis rata-ratanya menceritakan tentang rakan-rakan kepimpinannya…d cnie Qai ingin menceritakan betapa nikmatnya berkawan dengan semua orang..dari pelbagai umur dan macam2 kerenah…

Aku mula menghargai setiap insan yang diciptakan Tuhan mulai aku menginjak ke ‘upper form’…start f0rm 4..aku diamanahkan oleh senior untk mnjadi ketua dorm...”ketua dorm???knape sayer…kn ad org lain..” “erm…sebb ko yg plg layak!” “whoa!!!hmmm…insyaAllah..”

Organisasi dorm pon mula la diwujudkan..
Aku sbg ketua dorm…
Daom penolongku pling setia...like3!!!ha3..
Thira S/U plg rajin prna aku jumpa..
Pd mulanye..kami bertiga saje yg mrupakn pnghuni form 4 bilik uh..
Tibe2...ad sorang minah nyh msok ostel..kah7..LINA!!!!yeah..dialah orgnyer...

”Hah??form 1 da ’check in’ at dorm kiter???adoyai…leceh betol..bpe org???7org??mk datok…ramainyer”……bginilah kluhanku apbla mndpt tahu btapa ramainye dak2 form 1 yg check in bilik tuh...”ok2…kite kne rancang strategi nyh…meeting bilk mlm nyh,aftr supper!!!”

Dlm meeting uh...sbnanyer...sesaje je,kira meeting 1st la tu...suai knl..tu jer..pas uh lntik lain2 ajk....aku tngok..dak2 form 1 uh..ha9...cuak gler mke msg2...lepak la...aku bknnye jht pon...tegas jer...law nk mntrbiah dak2..kne dr awal...aku ckp cm uh ngn daom...law da naek fom 2...mmg liat la..tp alhamdulillah r dak2 form 1 bilik aku ok2 blake...tp law da naik kwang ajo nyer...mula la..daom tunjk mke x puas aty...k..kiter sttle same2...cm tu la...

Actually...dyowang nyh brcita2 nk dptkn smart dorm...ha9..mmndangkn aku prnah mrase dpt smart dorm tyme form 3...aku gune la ap yg aku taw...share ngn dyowang...yg pnting...duty jgn miss!!!law miss duty...siap la dyowang...akhirnye...mmg dapat la...smart dorm uh...cm bese..yg plg bnyk wat kjer...form 1 la..trima kasih d ats krjsame kalian..

Form 1..lau x silap ad yg pndah..dpt twrn...hmm..yg tinggl..zatie...
kelam kabut orgnyer...ske wat lawak..tp 1 yg aku respct..aty nyer sgt baik...farah pulak..sgt comel..lg2 sore dy...law ad masalh jer..msty crik ktowang..aku or daom..xpn thira...ad2 je..najwa...ske snyum...dy ad akk at mhd...dsbbkn ktowang pnggl akk nyer pucca...so,dy pon dpt gelarn pocco..mun...pndiam..tp dlm diam,ubi berisi...he4...iqlima pulak...plg tinggi at bilik uh..kwn rapat ngn dayah hisham..msg2 ad karekter msg2...sronok la lyn dak2 form 1...kte org...x knl,mka x cinta..kn2???

pas tu,form 2...hmm..
Ad 3 org...msg2 mmbwe prwatakn yg brbeza2...mieza..byk ckp...ad jer yg dy nk ckp..tp kmcing la ngn dy nyh...ha9..pastu...atien..ok gak...x bnyk krenah..wlaupn kdg2 mls nk wat duty...he3...lg sorang nyh..mmg pndiam...x byk yg ktowang taw psl dy...shinggalah 1 prstiwe yg mnyebbkn dy bersa sedih...masalh kluarge..sian tngok...kmi cbe mmbntu ap yg trdaye...juz smpai skarang aku mndoakn agar kau pndai mmbezakan ant yg baik dgn yg buruk...

Form 3 ngn form 5...cm bese la...form exam...sntiase ngn bku je la...form 3 tyme uh..huda,ain ngan hanis...x leyh bla law borak ngn dyorang...gelak je lbih..alhmdulillah...rsult dyorang mmbrangsangkn..form 5...kak fadh selaku exco ibadah ostel,kak samirah yg kuat mnyakat...kak nad & kak mai..semoge sentiase berada di bwah lmbyung rahmatNya...




Rsenyer...smpai d cni sajelah coretan Qai buat mse nyh...Saidah Juwairiyah in memories...love you all!!!sesungguhnya...kalian mngajar ku erti khidupan...

No comments:

Post a Comment